Home stager pomoże sprzedać mieszkanie

monochromatyczna sypialniaSprzedaż mieszkania pociąga za sobą wiele problemów, dlatego też jako właściciele nieruchomości powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby nasz lokal kusił potencjalnych nabywców nie tylko atrakcyjną lokalizacją czy ceną, ale także wyglądem. Ze względu na to, że w natłoku ogłoszeń i propozycji może być trudno się wybić na pierwszy plan, na krajowym rynku pojawiło się pojęcie home stagingu, który jest ni mniej ni więcej jak tylko dochodową aranżacją wnętrz. Pod tym nieco enigmatycznym pojęciem kryje się więc zespół profesjonalistów, których nadrzędnym celem jest odpowiednie przygotowanie nieruchomości na sprzedaż, za pośrednictwem właściwej prezentacji największych jej atutów. Myli się jednak ten kto myśli, że projektanci zajmują się architekturą czy też remontem wnętrz, ponieważ do ich roli należy tylko i wyłącznie działanie kosmetyczne, uwydatniający pozytywne cechy i maskujący te, które mogą obniżyć wartość lokalu w oczach klienta. Najprościej ujmując można powiedzieć, że home staging to aranżacja wnętrz, z drobnymi zmianami estetycznymi, w postaci drobnych napraw, przemeblowań czy też rozświetlania wnętrza.

Projektanci mogą więc dopasowywać do siebie poszczególne elementy pod kątem kolorystyki lub faktur, czyli dekorować kanapy poduszkami czy też okna odpowiednimi zasłonami. Jak wiadomo dodatki bardzo często mają moc całkowitego odmienienia wnętrza, dlatego jeżeli zależy nam na nieruchomości z charakterem, która byłaby w stanie zwrócić na siebie uwagę potencjalnych odbiorców, z pewnością taka opcja będzie dla nas najlepsza. Home staging sprawdzi się szczególnie wtedy, kiedy nasze ogłoszenie wydaje się być atrakcyjne, ponieważ odpowiadają na nie zaciekawieni klienci, jednak nie znajduje to odzwierciedlenia w pozytywnie przeprowadzonej transakcji. Jeżeli więc telefony nam się urywają, jednak po obejrzeniu mieszkania czy domu klienci rezygnują, możemy zakładać, że jest z nim coś, co zniechęca do zakupów. Ze względu na to, że w przypadku sprzedaży nieruchomości wszystko powinno być spójne, architekt wnętrz może okazać się nabytkiem bezcennym. Bardzo często z usług home stagingu korzysta się w momencie tworzenia dokumentacji fotograficznej, która następnie ma służyć podczas kreowania ogłoszenia, które będzie umieszczane w prasie czy też w sieci. Najczęściej bowiem okazuje się, że kontakt z nieruchomością zapośredniczony jest przez internet, co ma oczywiście swoje pełne uzasadnienie we współczesności.

stylizacja wnętrzTrudno sobie wyobrazić życie bez dostępu do globalnej sieci. Dobrze zrobione zdjęcie ? co nie dla wszystkich jest oczywiste ? potrafi całkowicie zmienić jakość ogłoszenia i sprawić, że będzie się wyróżniać na tle pozostałych, dlatego też warto zainwestować trochę czasu i pieniędzy na profesjonalną dokumentację. Będzie to świadczyło przede wszystkim o nas, ponieważ dobrze przygotowana nieruchomość jest wizytówką właściciela i sprawia, że wraz z wysoką oceną lokalu wzrasta ocena nas samych. O tym jak ważne jest dobre zdjęcie mogą świadczyć chociażby przeciętnej jakości ogłoszenia na rozmaitych portalach, w których fotografie są zaciemnione, banalne i nie podkreślają największych atutów nieruchomości. Home staging to zatem nie tylko stylizacja, ale także dobre przygotowanie fotografii. Oczywiście taki architekt wnętrz najczęściej działa na rzecz profesjonalnych biur pośrednictwa nieruchomości, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby skorzystać z jego oferty także z perspektywy przeciętnego Kowalskiego. Warto pamiętać, że nieruchomość jest niezwykle cenną częścią majątku, a bardzo często jedynym majątkiem jaki posiadamy, dlatego też powinno się dołożyć wszelkich starań, aby jego sprzedaż nie pociągała za sobą jakichkolwiek strat. Dobrze wiedzieć, że home staging to zajęcie, którym nie musi się zajmować wyłączenie dekorator czy architekt wnętrz, ponieważ w wielu opracowaniach tego typu przedsięwzięcia opisuje się jako przeciwną działalność względem architektów. Architekt wnętrz działa przede wszystkim z myślą o komforcie właściciela, dopasowując się do jego gustu i oczekiwań względem stylu życia. Osoba zajmująca się home stagingiem z kolei dba przede wszystkim o takie udekorowanie nieruchomości, żeby prezentowała się jak najbardziej uniwersalnie i trafiała w gust jak największego grona odbiorców, co mogłoby zwiększyć jej szansę w starciu z innymi tego typu przestrzeniami.

Tego typu działalność w Polsce dopiero raczkuje, jednak w Stanch Zjednoczonych, skąd zresztą pochodzi, jest popularna już od lat 70., co wskazuje bardzo wyraźnie na to, jak istotny jest wizualny odbiór lokalu podczas zawierania jakichkolwiek transakcji. Home staging wykorzystuje więc potencjał psychologiczny i wpływa na ocenę nieruchomości podczas procesu sprzedaży. Odpowiednie zaaranżowanie wnętrza ma niezwykle duży wpływ na przyspieszenie czasu sprzedaży oraz wyższej ceny transakcyjnej, dlatego home staging staje się istotną techniką i popularną formą praktykowaną przede wszystkim na rynkach Zachodu. Badania mówią zresztą same za siebie, ponieważ specjaliści już udowodnili, że home staging jest w stanie skrócić czas realizacji transakcji o całe 40%, co jest wynikiem niezwykle wysokim w stosunku do wizualnego charakteru tego typu działalności. Jeżeli więc zależy nam na tym, aby nasza nieruchomość odznaczała się na tle podobnych tego typu obiektów, warto dołożyć wszelkich starań, aby mieszkanie stało się naszą wizytówką i było odpowiednio przygotowane do sprzedaży. Jako, że w natłoku ogłoszeń nasza oferta może być całkowicie niedostrzegalna, home staging może okazać się doskonałą alternatywą dla klasycznych i standardowych rozwiązań.