Modne torebki i stylizacje, czyli Szafiarki i ich blogi

torebkiWspółczesne czasy charakteryzują się generowaniem i kształtowaniem wielu fenomenów, jednak jednym z najważniejszych okazuje się fenomen popularnych szafiarek, czyli młodych kobiet zafascynowanych modą i prowadzących swoje osobiste blogi, na których publikują nie tylko własne zestawy odzieżowe, ale i informują swoje czytelniczki o nowościach ze świata trendów oraz miejscach i produktach, które warto zobaczyć, sprawdzić i kupić. Jeszcze kilka lat temu jedynymi osobami, które dyktowały warunki oraz style byli projektanci i styliści, współcześnie ich rolę przejęły młode fashionistki, stając się głównym źródłem nowoczesnych trendów, stając się tańszą i bardziej oryginalną alternatywą dla ekskluzywnych kolekcji. Kim są więc szafiarki? Przede wszystkim osobami, które gromadzą dziesiątki ubrań i dodatków, wyszukując ich nie tylko w popularnych sieciach sklepów, ale i second-handach, które następnie dobierają w oryginalne zestawy i fotografują, aby później podzielić się z odbiorcami swoimi pomysłami na garderobę raz odświeżenie własnego wizerunku.

Ze względu na to, że cały proces jest już dzisiaj niezwykle popularny i coraz więcej kobiet stara się ?przebić? przez niezwykle gęstą sieć konkurencji, szafiarki starają się być maksymalnie oryginalne, ubierając się albo krzykliwie, albo w sposób wyrafinowany, niejednokrotnie samodzielnie przerabiając własne ubrania tylko po to, aby posiadać coś, czego nie mają inni. Pomysł na prezentowanie swojej garderoby w internecie przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych, gdzie, piętnastoletnia wówczas, Cory Kennedy stworzyła własną stylizację, umieszczoną później w sieci przez jej chłopaka. Dziewczyna z miejsca zdobyła ogromną popularność, początkowo tylko w swojej ojczyźnie, następnie na całym świecie, stając się wzorem do naśladowania dla wszystkich młodych kobiet i zyskując sobie status celebrytki, lądując na okładkach najbardziej poczytnych pism oraz przyjaźniąc się z gwiazdami kina i telewizji. Na naszym rodzimym podwórku szafiarki są znane przede wszystkim we własnym kręgu, jednak do jednej z najpopularniejszych można zaliczyć Kasię Tusk, która regularnie prezentuje swoje stylizacje, prowadząc jednocześnie na swoim blogu dział kulinarny.

Popularność premierówny stała się na tyle duża, że swoją twarzą reklamuje już produkty poszczególnych marek walczących o to, aby na swoich zdjęciach pojawiła się w bluzkach, butach czy spodniach pochodzących bezpośrednio z ich kolekcji. Jak więc się okazuje prowadzenie z sukcesem swojego bloga modowego może okazać się w praktyce całkiem niezłym biznesem, głównie dlatego, że jeżeli zgromadzi się odpowiednią ilość czytelników i przekroczy magiczna granicę ?wejść? na stronę, można otrzymać prezent w postaci kontraktów reklamowych lub wejścia we współpracę z najpopularniejszymi markami odzieżowymi, otrzymując regularnie modne torebki, biżuterię, buty, płaszcze, spodnie, swetry i bluzki. Polskie blogi to przede wszystkim przestrzeń, w której można swobodnie dzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat świata mody, ukazywać oryginalność swojego stylu, nauczyć się łączyć ubrania znanych projektantów z okazami wyszukanymi w koszach lumpeksów oraz komentować wszystkie nowinki kosmetyczne oraz designerskie, oceniając modne torebki i nowinki projektowe. Ze względu na wysoką powszechność tego zjawiska, kolejnym poziomem blogowania jest umiejętność samodzielnego przerabiania ubrań i dodatków, dzięki którym modne torebki mogą być jeszcze bardziej modne, a stare bluzki mogą uzyskać zupełnie nowy, niespotykany look. W blogach modowych widać też wyraźnie pewnego rodzaju paradoks, zwłaszcza dlatego, że to, co z założenia powinno być indywidualne i oryginalne, okazuje się być powszechne przede wszystkim dlatego, że szafiarki podpatrują siebie nawzajem. Na stronie http://www.buty-torebki.com/ można dowiedzieć się na temat mody o wiele większej dawki informacji. Jest to przydatny portal dla kogoś, kto - na przykład - dopiero próbuje swoich sił w szeroko pojętej branży modowej.

modne ubraniaPoczątkujące dziewczyny przeglądają blogi tych popularniejszych i bardziej doświadczonych, czerpiąc pełnymi garściami z ich stylizacji i na ich podstawie kreując swój własny wizerunek. W takim kontekście trudno więc mówić o jakimkolwiek wyszukaniu. Bardziej można działania fashionistek określić mianem odzieżowego ?must have?, czyli zwrócenia uwagi na to, co obecnie jest na topie i co każda szanująca się młoda kobieta powinna posiadać w swojej szafie lub też swoistego pogotowia modowego, na podstawie którego można sprawnie skomponować z elementów znajdujących się w naszych garderobach zestawów na różne okazje ? stylizacji na co dzień, na uczelnię, do pracy, na spotkania rodzinne, romantyczne randki oraz imprezy. Przestrzeń blogów jest doskonałym miejscem nie tylko na zaprezentowanie swoich pomysłów na ubrania, ale i pochwalenie się najnowszymi zdobyczami. Każdy powrót z zakupów kończy się zwykle rozbudowaną sesją zdjęciową, na podstawie której można dowiedzieć się, jakie nowinki odzieżowe, modne torebki oraz akcesoria zakupiły fashionistki i co stało się przyczynkiem do rozbudowania posiadanej już przez siebie kolekcji. Ze względu na popularyzację tego typu działania oraz prowadzeniem blogów przez coraz młodsze dziewczyny, opinie na temat szafiarek stają się coraz bardziej negatywne. Odbiorcy zarzucają im wtórność, brak kreatywności, nieumiejętność stworzenia czegoś naprawdę oryginalnego i nieznajomość trendów.

Krytyce poddawane jest także działanie marketingowe, do którego zaliczane jest nawiązywanie kontraktów reklamowych z największymi firmami kosmetycznymi oraz sieciami sklepów, przez co opinie i komentarze na temat poszczególnych produktów przestają być obiektywne, a stają się sponsorowane, pisane ?pod? konkretnego producenta. W wielu jednak przypadków dziewczyny tworzą swoje stylizacje z pasji oraz chęci podzielenia się z innymi swoimi opiniami na temat tego, co dzieje się w przestrzeni mody. Któż z nas zresztą nie chciałby skorzystać z oferty najlepszych projektantów i otrzymywać kosmetyki, modne torebki oraz akcesoria, na które w normalnych warunkach nie mógłby sobie pozwolić? Istnieją w końcu takie propozycje, których ani nie powinno, ani nie chce się odrzucać. Zwłaszcza, kiedy wiąże się to z jeszcze większym zainteresowaniem oraz popularnością swojej własnej osoby.